Monday, January 10, 2011

AJL 25!!!

yeaaaaaaahhhhhh sangat tak sabar ok nak jadi juri bawah tanah nak sibuk2 komen pasal AJL.... hehehhehe

Cinta Sempurna-Yuna : Kali pertama dengar lagu ni aku sangat suka.. kalau perasan, kat facebook about me tu, lagu ni la... kenapa suka? 1 je sebab.. macam sangat kena ngan diri sendiri.... time macam down je dengar... sebelum lagu ni famous pun aku dah kenal lagu ni.. nice sangat.. pasal malam ni.. yuna buat arrangement dia totally different.. masuk semua alat muzik lain... sangat kreatif.. macam dia buat opening dan sebenarnya tahun lepas...malam ni semua bandmate pun ada.. tapi macam biasa la camera tv3 tak pernah nak focus dekat basist dia-Efry Arwis... suka dia.. lol... Adil Halim drummer nampak sikit2 je.. adil macam shahir ok muka dia... budak UiTM.. konvo sekali dulu.. hahhahaha oh tapi pada mata aku, baju yuna pelik.. hahhaha

Second performance Tomok-Berlari... lagu tak pun lirik rasanya lirik kot tomok buat sendiri,... aku suka dan kagum kalau lagu tu penyanyi yang buat sendiri.. so salute tomok untuk itu.. malam ni tomok menari seyhhhhhh.. gerekkk... hahahhahaha penari tu sape ye Giler Battle Crew kah? mungkinlah...

Next Pelita by A.P.I .......... yang ni memang fav. song....!!!!! kali pertama dengar dah suka gila lagu ni.. bukan sebab Noh nyanyi ok.. dulu mula2 dengar terpikir gak kumpulan apa ni macam suara Noh <aku sangat cam suara Noh.. hahaha> A.P.I ni ada Lan, Noh, din from estranged, AJ popshuvit, imran dr onebuckshort dan loque... klo korang tak berapa layan band mesti tak kenal kot.... lagu pelita ni bagi aku sangat bermotivasi.. kalau dalam jericho lagu ni keluar radio aku akan melalak kuat2.. hehehehe dan malam ni loque ade tukar sikit muzik dia.. nice.. Noh dan lan punya feel terbaik la... feel la macam orang tak putus asa semua... meremang la dengar... pendek kata aku suka la performance dorang... selalunya kalau dorang perform live jarang aku rasa best.. slalunya macam menjerit ntah pape je tapi tonite best!!!! Good job API... more song from API pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..............

Shahir-kebahagian dalam perpisahan... suka lagu ni.. sape tak suka tipu la tu... tapi malam ni punya hambar kot shahir nyanyi.. tak best.. even semi final tu lagi best.. bawa Nasha Azizi gila hebat dah tu tapi rasanya semua orang tak faham apa Nasha cakap and buat.. last2 kene lempang.. tak faham.......

Drama King by MUH and Black... penari cat muka putih juga macam Lagu Untukmu dulu. Apakah motifnya??? pastu yang lagi tak best Hazama campak kat belakang sana camera pun tak fokus dia kesian dia... not bad apa hazama tu... huhhuhuhu kecewa sikit... hehhehehehe tapi lagu ciptaan Taja ni memang best..........

Nokhtah cinta. Hafiz dengan magicnya..!!!!!! mula2 cam apa hafiz ni nyanyi biasanya.. sekali kene tembak daaaaaaaa.. fuuuhhhhhhh terkejut jap... hhahahah magic magic magic....

Tolong Ingatkan Aku- Ana Raffali...Sejujurnya lagu ni pun pertama kali dengar aku sangat suka.. tak tahu kenapa... rasa lagu ni unik sikit lain dari yang lain.. uhhhuhhu video klip sangat nice.. ada zahiril.. hehehe tadi atas stage pun ada zahiril.. memang hebat la dia berlakon... sangkar semua tu ana cakap dia nak bawak teater ke pentas AJL,... kalau siapa tak tahu Zahiril banyak main teater juga.... Ana cakap signifikannya adalah "kita semua ada sangkar masing2 terkurung dengan perasaan benci, marah kecewa dengki.. hanya kasih sayang yang mampu melepaskan kita. Berhenti menghukum orang yang kita sayang. Cinta harus ada belas kasihan" Bila baca tweet ana baru macam baru nampak apa yang dorang buat dengan lakonan tu....

Selamat malam-Faizal Tahir .. Nice.. FT nak tunjuk selamat malam kasih tu sayang tu bukan untuk pasangan semata2.. so adalah khiriah sebagai isteri.. antara mak dan anak iaitu cikgu fatee dan anaknya dan pasangan emas iaitu aziz satar.. Nice.....

Ku ada kamu.. tak nak komen tak suka sangat lagu ni.. over la langit runtuh semua dah Kiamat kot takde lah boleh nak junjung langit ... de~~~~~~~ persembahan pun bosan amik dari video klip je

Extravaganza..... Bunkface yeahhhhhhh.... fav juga... mula2 ingat biasa je tapi bila dah nak abis baru up... time muzik saja tu sangar WOOWWWWWWW......... tapi Sam kalau nyanyi mesti keru2 muka buruk je.. hehhehhe Bunkface rock...uuhuuhuhuh

Sofea Jane... Black pun sama... dari start biasa je... tapi tak boleh lupa dia tarik "dan Aaaaaaaaaaaaaaaakuu tak bisa" tu... meremang kot... Black memang talented. tapi tak suka la dia kalau buat performance suka singlet je skang.. tak manis kot, tunjuk badan taf,... huh... <tiada kaitan dengan performance> hahahahha

Hanyut... perghhhh mula2 dok kutuk apa dia bua la dalam sangkar tu.. sebab asyik sangkar je.. ana pun sangkar.. sekali dia pegi hanyut dalam tu.. itu gila ok FT!!! ada someone tweet cakap.. nanti jangan buat lagu tajuk bakar.. kelakar ok... hhahaha

Jahat-Stacy.... Aku perasan satu je ...stacy tak banayk menari .. tak macam tahun2 lepas... malam ni menari sikit je!!!! tak best sangat... tapi best la dancers lain tu.. penat dok tengok mana satu abang dia chaq tu... hahahahha tak puas hati stacy menari tak banyak... hmmmmmmmm

Last skali.. Mencari Konklusi by my fav band HUJAN!!! yeahhhhhh.... ooo baju sangat smart ok semua orang.. noh ag dimas izzat.. tapi am tak pakai seragam.. seluar pendek plak tu.. kelakar la Am memang sangat semppoi... arrangement malam ni BEST!!!! menggegar sukma betull.. AG sangat bertenaga.. oh tadi Ag pun ada time tomok tadi.. korang nampak tak api keluar dari gitar dia??? itu sangat cool ok.. pentas pun berapi-api semua... best... tapi bagi aku noh nyanyi tenang sangat la... tak rasa rock tu... hmmmmmmm

seperti yang korang tahu pemenangnya adalah
Persembahan Terbaik: Hanyut-FT <dah agak dah gila kot FT>
Vokal-Hafiz <ni tak sangka jugak.. ingat kan Black atau FT atau Lan
No 3: Nokhtah Cinta - Ajai, Sheikh Qalam dan Hafiz <tak sangka dalam paper punya ramalan semua mana ada lagu ni>
No 2: Drama King - Taja, Tun Teja MUH & Black <yang ni semua orang memang expect>

dan Juara Lagu AJ:L 25 jatuh kepadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Tolong Ingatkan Aku : Lagu Lirik dan Penyanyi Ana Raffali!!!!!!!

Congratulations Ana..!!!!! Aku ok je lagu ni aku pun suka... tapi tak expect menang... kesian Ana.. ramai tak puas hati dia menang.. Kat FB kat twitter ramai perli2.. even rakan2 artis sendiri.. Ana bertabah la ye.. Keputusan muktamad orang tak boleh buat apa tapi Ana memang kena sangat tabah.. mungkin akan jadi isu setiap hari pasal ni... Kekuatan mental sangat diperlukan.. TAHNIAH ANA =) =) =)

Ni dia lagu juara.. music video saya suka


Oh anyway aku sangat suka Dato Siti punya persembahan., Balqis, Nirmala dan Cindai.. yeahhhh suka dia menari.. aku memang jenis yang suka tengok penyanyi dia macam menari2 pastu dia menyanyi pastu dia masuk menari sama2 dengan penari... sebab tu sangat suka Dato' siti tadi tu... hehehe

ok esok ada kerja berat menanti.. tido lia...



2 comments:

  1. hoi hoi yahoi...aku stuju mostly dgn points2 kau...tp overall,aku rse cm hambar je weyh...

    aku pun bajet black menang vokal...part tarik tu memang terbaeeek woh...yg shahir tu cm plek gak.dh la cm xfocus pun kt pempuan tu..pnt aku usha..las2 kena lempang..plek gileee!

    i loike sebab ade bob (ZA) berbaju merah,ala2 berlakon teater...chomel okeks dia! sukaaa!
    n FT mmg deserved best performance..unik duuhh~
    aku igt dia rakam awal2 scene masuk air tu..skali dia kua basah2...memang terbaeeeek!

    ReplyDelete
  2. yeahhh ist komen in the blog!! hahahhaha


    kene tipu la memang rakam la... pastu die g basahkan diri die lo

    ReplyDelete