Monday, June 20, 2011

balik kampung (cerita belum basi la)

halloooooooooooo~~~~~~~~ akhirnya hari ini termakbul nak cerita pasal cuti 2 minggu..

ok pertama sekali.. oh sebelum tu. saya sedang bercakap tentang cuti study leave saya yang kebetulan betul2 sama duration dia dengan cuti sekolah hari tu.

oleh itu.. yang pertama adalah BALIK KAMPUNG!!!! bagi siapa yang tak tahu (ni perasan ramai strangers baca) kampung saya dekat terengganu =) sebenarnya kan boleh kira agak rare balik kampung masa cuti sekolah.. mungkin aboh rindu kot. biasanya raya je tu pun kalau raya tak balik pun tak pelik bagi kami. tak payah tanya kenapa. hahaha

 sebelum bertolak. tu lah dua kereta yang digunakan. jericho sedia berkhidmat. ni kali kedua jericho balik kampung. nampak aboh saya kat belakang tu?? huhuh

 ini kat R&R Kuantan. ma masak mehun goreng kot. so berhenti la sarapan dulu.. tengok la am tu siap baring... aishhhh

beria kan berkelah?? siap ada woh pelang (mangga) hahahahah 

 toilet buruk je pun tapi gedik nak ambil gambar...

sampai je kat kampung biasalah .. pergi rumah tu pergi rumah ni. sebab ma dengan aboh dua-dua orang terengganu.. dua-dua anak sulung dan dalam dua-dua keluarga.. kitaorang je yang duduk luar terengganu..... sampai-sampai je dah makan nasi kuning.. sedap woooo.. makan ngan kuah lebih kurang nasi dagang.. sedap betul! kat rumoh mok teh...

oh kat kampung pun banyak baby. satu, anak sedara saya. anak kakak yang no 2. ya selain anak abang saya saya ada lagi dua anak sedara.seorang dah 3 4 tahun la kot. ni adik die. tubbuh sungguh dok? berat ni.. hahhaha arih (sebutan bunyi macam tu nama penuh kurang pasti... heheh)

tengok. en mail dengan cucu dia. aboh sekarang suka budak-budak dah pandai rindu-rindu. kitaorang dulu tak de pun.jeles. hahahahhahaha

ok sambung lagi nanti =)

No comments:

Post a Comment