Thursday, September 6, 2012

teman pengganti

sejak dua menjak ini lagu ni duduk bermain di otak aku.... maka aku mahu blogkan dia supaya di masa depan aku tahu lagu apa yang aku suka... lagu yang pada kefahaman aku mengenai sepasang manusia... suami isteri. si lelaki baru tahu atau dah lama tahu tapi merahsiakan tentang penyakitnya daripada isterinya. tapi pada saat itu, di saat dia merasakan ajalnya sudah mendekat, dia perlu meluahkan kepada isterinya...... dengar eh

ketawa bersama menangis bersama
ku bersumpah harap kita mati pun bersama sejak dua menjak ini makin kerap ku digangu visi bila celik juga bila mimpi aku nampak kau, tapi bukan aku yang disisi dia membelaimu dengan izin dan permisi sentuhan katanya semuanya kau iakan sentuhan jari kau diam dan biarkan aku redha walau tidak ku damba walau hampa semuanya dah dijangka beberapa purnama dulu cinta bertakhta kenangan dibina kita indah belaka ketawa bersama menangis bersama ku bersumpah harap kita mati pun bersama namun hakikatnya, bukan mudah aku sembunyikan gulana gundah segalanya kan berubah dengarkan apa yang ku mahu luah c/o rahsia ini telah lama aku pendamkan tiba masanya segala-galanya ku ceritakan aku kan pergi pergi ku tak akan kembali tiba masanya kau cari teman pengganti dalam dunia yang maya prejudis dan bias kita tak terlepas dari terkena tempias rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas hanya kau yang tahu kodeks ku yang kompleks dalam disleksia cuba kekal dalam konteks bila dunia seolah tak memahami kau sudi selami dan mengalami setia mendengar sentiasa hadir ingat setiap ulangtahun setiap hari lahir tiba pagi syawal kaulah yang terawal syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal 70000 hijab harus ku singkap ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap dalam diam ada seorang yang ku puja kau teristimewa tapi dia yang sempurna ulang c/o sejak dua menjak ini ku mencari fungsi kewujudan dalam persekitaran yang penuh kejumudan terperangkap dalam jasad ku keliru mujur ada kau si peneutralisasi pilu namun aku tetap murung berkurung tubuh makin susut menunggu tarikh luput komplikasi di halaman rusuk kiri makin sukar nak bernafas, nak bergerak nak berdiri lagu ini yang terakhir kau sajikan kalau rindu nanti boleh lah kau nyanyikan jaga diri jangan makan hati yang patah kan tumbuh yang hilang kan berganti bilik dah kukemas katil dah ku rapi cincin kunci dompet dalam laci ada sikit wang itu saja baki moga-moga cukup untuk majlis itu nanti aku kan pergi bertemu kekasih abadi tiba masanya kau cari teman pengganti tika dan saat ini aku amat admire kat malique. he really something. tapi dia tak lagi buat public appearance. so jom heboh hari tu black nyanyi dengan helmi. lega tengok dia rap agak baik. cuba tengok
oh inspired dari lagu ni aku nak described lelaki pujaan sebagai... si peneutralisasi pilu, yang sudi selami dalami dan mengalami, sentiasa mendengar sentiasa hadi, ketawa bersama menangis bersama. 

No comments:

Post a Comment